En helt vanlig dag

Trodde det skulle bli en relativt lugn dag idag, men ack vad jag bedrog mig

Började morgonen med att skjutsa mellansonen O  till skolan för han hade sovmorgon. Fortsatte sedan vår resa in till köpis. Dit kom vi 15 minuter innan allt öpnade och vi som var så hungriga.
Kollade på de tre cafeér som finns där, men vilket dåligt utbud. Ska det inte gå att få en kopp kaffe och en helt vanlig macka med skinka och ost??  Känner mig som en pensionär nu men "allt var bättre förr"........
Det blev en toast på Sibylla istället och den var ju inte ett dugg bättre. Torr och kall........
Usch vad jag gnäller nu, men vad f*n. Jag betalr ju för det och då vill jag ju att det ska vara ätbart iaf.
Vi fortsatte vår dag med att leta efter en present åt lilla mamma från pappa. Men vad svårt det är. Fast i våra ögon hittade vi en jättefin grej till henne. Kanske tar kort på den när hon fått den och lägger ut.
Köpte ett ljusfat och 4 stora ljus åt oss själva att ha på köksbordet nu.
Köpte även tyg för att sy gardiner av och en adventsstjärna på fot till köksfönstret. Hittade även en STOR adventsstjärna som ska hänga i mittenfönstret i vardagsrummet.. Brukar inte shoppa så här, men ibland så måste man

När vi var på stan för att köpa stjärnan till köket så messar minstingen att de är utelåsta för de hade ingen hemnyckel med sig *ASG*
Bara att åka hem och låsa upp åt dom.
Sen tillbaka in till stan igen för ajg fick för mig att håret skulle kortas ner rätt så rejält igen. Så nu sitter man här nysnaggad och dan. Måste bara komma ihåg att köpa hårfärg imorgon för det glömde jag så klart idag. Vill ju liksom dölja de där grå små ålderstecknen som börjar komma fram lite här och där.

Sitter nu här och drömmer mig bort till krogen, men det får bli en annan dag som jag går dit. Men drömma måste man få göra.

Nu ska jag fortsätta jävlas med min dator som inte gör som jag vill.
Hej hopp på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback