Äntligen

Så har "min" käre glasmästare tagit sig hit för att mäta hur stor glasskiva vi ska ha. Har vi tur kommer den denna vecka. Men det är inget jag räknar med, men hoppas på det gör jag.

Det blev en liten städardag idag. Dammade köket och det mesta i vardagsrummet, plockade undan en del grejer, flyttade ett bord, tvättade lite moppar och duschdrapperiet, duschade blommorna och burit bort de jag inte vill ha kvar. Blev så öppet och fint i fönstret i vardagsrummet nu. Sparade två levande blommor och satte dit två plastblommor. Ett fönster står tomt så att katten kan sitta där och titta ut på fåglarna :)

Provade även att torka av tv;n med lite sköljmedel då jag har för mig att de ska dra åt sig mindre damm då. HOPPAS verkligen att det hjälper.

Annars så har jag bara tagit det lugnt. Jobbar i min egna lilla takt här hemma. Finns ju ingen som tackar en för att man jobbar och jäktar ihjäl sig.

Nu blir det soffhörnet resten av kvällen. Först ska jag se på sjukhuset, sen är det en tur med färjan som gäller och titll sist ska vi käka mat med Bert Karlsson i matakuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback